Χαμένα πήγαν κοινοτικά κονδύλια ύψους 125 εκατ. ευρώ που διατέθηκαν για την κατασκευή ή την επέκταση αεροδρομίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, διαπίστωσε έλεγχος των Βρυξελλών.
Οι ελεγκτές εξέτασαν ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα 20 αεροδρομίων που χτίστηκαν ή εκσυγχρονίστηκαν στην Ισπανία, την Ελλάδα, την Ιταλία, την Πολωνία και την Εσθονία, από το 2000 έως το 2013, με τη χρήση κοινοτικών κονδυλίων ύψους 600 εκατ. ευρώ.
Όπως μεταδίδει τη Telegraph, διαπιστώθηκε ότι το 55% των έργων αυτών αποτέλεσε κακή χρήση χρημάτων, ενώ projects συνολικού ύψους 125 εκατ. ευρώ σε 9 από τα 20 αεροδρόμια δεν χρειάζονταν καθόλου.
Ένα από τα παραδείγματα αυτά είναι το αεροδρόμιο της Καστοριάς.
Για την επέκταση του αεροδιαδρόμου, συνολικού κόστους 16 εκατ. ευρώ, χρησιμοποιήθηκαν κοινοτικά κονδύλια 5,5 εκατ. ευρώ. Όμως, ο αεροδιάδρομος αυτός ουδέποτε χρησιμοποιήθηκε από τον τύπο των αεροσκαφών για τον οποίο προοριζόταν.
«Είναι πεταμένα χρήματα. Πρόκειται για μη αποδοτική χρήση δημόσιας χρηματοδότησης», αναφέρει στην Telegraph αξιωματούχος του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Ουσιαστικά, το αεροδρόμιο της Καστοριάς επιδοτήθηκε με 275 ευρώ για κάθε έναν από τους 25.000 επιβάτες που το χρησιμοποίησαν από το 2005 έως το 2012. Και αυτό, ενώ η πόλη απέχει ελάχιστα από το μεγάλο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, με το οποίο συνδέεται μέσω αυτοκινητοδρόμου.
«Θα ήταν φθηνότερο να στείλουν τον κόσμο με ταξί, ακόμα και με χρυσή λιμουζίνα στη Θεσσαλονίκη, αντί να επενδύσουν στην Καστοριά», πρόσθεσε ο αξιωματούχος.
Όσο για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, εκεί χρησιμοποιήθηκαν κοινοτικά κονδύλια για την ανέγερση κτιρίων cargo, τα οποία όπως αναφέρεται, δεν χρησιμοποιούνται και παραμένουν κενά.